Vilket mytteri!

Igår så träffade vi en ny kompis på fikat och hon var jätte trevlig och schysst och sådär och hon följde med oss hem och kollade på sex and the city, det är bara en lite grej jag hakat upp mig på så jag ska skriva av mig!!!

Men när vi står och skär upp grönsakerna till dippen så frågar hon: Vet ni vad det är som gör att äpplena blir så bruna? Sen svarar hon på sin egen fråga: Alltså den största orsaken är att man skär med knivar av stål.. Och att det finns speciella plastknivar som man ska använda till att skära upp äpple.


Ehh neeej...
Jag är inte jättekunnig på området men jag vet att den "kemiska reaktionen" som hon sa, mellan stålet och äpplet inte är största orsaken! Precis som alla andra grönsaker och frukter så reagerar de med syret i luften och oxiderar!!!

Kommentarer
Postat av: Jen

Mm, med "rätt" ord kan man få vad som helst att låta trovärdigt.. :P

2008-12-30 @ 14:22:12
URL: http://sporroong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0