Budapest

Idag var det måndag och det var första dagen i köket med klassen igen.. känns som gamla tider..
Jag ska verkligen passa på att njuta nu för livet kommer aldrig bli så här bra igen ;P

Människor jag älskar, studenten i vår och precis hemkommen från en underbar weekend i Budapest.

I fredags morse så hade jag ställt väckarklockan på 07.10, jag råkade snoza för länge så jag fick rusa upp och ducsha och packa klart det sista, sen tog vi taxi till flygplatsen där mormor väntade på oss.


Corinthia Royal Grand Hotel var jätte fint.. perfekt helt enkelt..

På den fredagen hann vi inte med så mycket förutom att fika och äta några gånger ;)
Vi strosade också i ett av de största shoppingcentrena i Budapest (westendcity center) där fanns allt, jag skojar inte, allt utom snygga kläder till mig :P så vi lämnade det och åkte för att fika på Budapest mest kända fik, nämligen Gerbeau!
Middag på Belcanto med trevlig musik och gott vin med underbar mat..

På lördagen, tro det eller ej.. som Jäniför sa.. Jag min mormor och mamma och lillebror åkte på en guidad busstur runt stan :) vi hoppade av vid Mattihas kyrkan och tog mycket fina bilder från Buda berget. Sen åkte vi en träbergsbana i trä ända ner och hoppade på bussen vid en ny station. 

Sen var det fika på Kempinski som gällde, vi fikade för 22 000 HUF ;D då var kl kanske 19 nån gång så vi var ganska slut, så vi gick tillbaka till corinthia och slumrade till för att vakna upp 20 minuter senare, ducsha, göra sig iordning för att gå ut och käka middag.. Vi var jätte mätta så vi käkade inte världens brak middag. 

På söndagen så sov vi så länge vi orkade ;P inte riktigt men nästan.. Jag njöt verkligen av frukostbuffén då, sen åkte vi en milleniumbana som var någon slags blandning av tunnelbana och tåg, den låg inte långt under marken och hade bara massor av små gulliga stationer. Vi åkte den till ett Ungerskt bad och njöt av ungerns varma källor, det var en riktig upplevelse förutom att alla ungerska män spanade in min kropp (lite smått obehagligt) som om det aldrig sett en blond tjej med bomber förut!? ;)

Dagen avslutades på Gundel, en jätte trevlig restaurang som hade söndagsbrunch och som rekommenderades av guideboken.. Hela helgen har varit en fantastisk upplevelse och jag skulle gärna åka tillbaka till Budapest, ur mysigt stämmning!! :D

xoxo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0