Feminist, Ja visst!

Sista lektionen idag var jätte dryg.. jag höll på somna..
men så hörde jag att det började bli lite fart på några av mina klasskamrater ;)
och sen blev det liv i luckan..

Jag kan direkt säga att jag inte är en feminist... men jag stödjer kampen för jämställdhet. Jag använder bh, jag rakar eller waxar både armhålor och ben. (levande bevis)

Men att man nu kommer sätta upp en herrgårman och frugårman på var sin sida av övergångstället är bara för mycket..
Visst, man främjar inte längre något kön, men man försöker heller inte bevisa att vi är av samma ursprung. Det är meningen att herrgårman ska symbolisera människan inte en man eller an kvinna.. Istället för att vi ska behöva ändra på skyltarna kanske folk ska börja ändra uppfattning..

Jag är för jämställdhet, men det här är ur löjligt..

Jag suktar efter: Pepparkaksdeg

xoxo

Kommentarer
Postat av: Jäniför

sjunger de inte "chick" istället för "kid"? ;D

2008-11-05 @ 19:51:36
URL: http://sporroong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0