Megali Ammos House

Nu har jag varit på skiatos i ca 30 timmar och jag trivs redan!

Jag och Jäniför fick skjuss av Sussie på månda morgon, det var verkligen skittrevligt. Vi var tidiga till incheckningen så vi slapp den långa kön och hade "sjuuukt" tur med vikten på våra väskor och slank smidigt igenom säkerhetskontrllerna. Vi hade massor av tid så vi vandrade i taxfreeshopen och Jäniför köpte en stock General white och bioterm bodylotion ;)

Eftersom att det kostade mer än 500 kr så fick vi ett beachtennis som man kan spela fia och schack på. Nice!
Sen satt vi på arlanda och käkade fruksot i godan ro då Jäniför plötsligt insåg att vi borde masa oss till gaten. Vi gick på toa och tog den tid vi behövde och sen kunde vi höra "Final call". Vi insåg då också att vi var långt ifrån gaten så Jäniför började få spasmer och jag sa att det är lungan.. men så rätt som det var så ropades våra namn ut i högatalaren, "Jennifer Sporrong och Caroline Eduards Jannusch kontakta utgång F31" x2  Då började vi springa, "rooolig, roolig, rooolig" ;D

Väl på flygplanet så sätter vi oss på 32 C och D. När vi är redo för "Take off" upptäcker vi att två grekiska kärringar sitter på våra platser, 32 A och B. Men som sagt det var inte läge att ta upp det då för vi var precis på väg att lyfta. Jäniför tyckte inte att det var så viktigt och att vi bara skulle skita i det men jag var "sjuuukt" redo för att ge de vad de tålde, rätt ska va rätt! Det var inte ok! Så när bälteslampan släcktes så bytte vi plats och jag tog ett snack med de.

- Ursäkta, ni är medvetnma om att ni sitter på våra platser va?
- Vill du byta!?
- Eh.. JA, men det är ok med mig om vi väntar med det tills din vännina vaknar.

Där var jag verkligen snäll och sen börjar hon gosa in sig och fälla sätet för att sova hon med, tror ni inte att jag lackar då eller!

Efter en timmes skickande av onda blickar och mörka statiska vibbar så var de äntligen villiga att ge tillbaka våra platser.
Jag: Vi kanske ska byta? va!?
Drygt svarade hon bara: mmm

Jävla kärringar alltså, jag lovar att de snacka skit om oss på grekiska.. men Jäniför kan intyga att jag var rätt nöjd när jag fixat tillbaka platserna. ;)

Det är något visst med att åka charter, förra gången jag åkte charter var till turkiet och då klappade alla händerna när vi landade och andra sånna typiska saker hände. Men den här gången åkte vi buss i 10 min och sen gick nästan alla på bussen av och följde en vingreseledare som ledde flocken och räknade antalet kor.. Jag och Jäniför kände oss som lydigt boskap på dagis.. typ.. ;)

Där längs ned vid en trappa stod Malin! Vilken lycka att se henne ;D Hon visade oss runt och hon visade oss stan, nattlivet verkade ha stor potential som vi ska utforska idag.

Tro det eller ej men igår var det inget party för mig och Jäniför. Det var tvångs togaparty istället med "jag har aldrig" på Malins hotell. Trevligt men nu taggar vi JÄRNET!!!

Tänker på er här! <3

Kommentarer
Postat av: soffanpoffan

Haha så himla roliga ni är!! tänker lite på er med! ;)

<3

2009-08-18 @ 22:05:54
Postat av: Anonym

alltså som jag skrattar! :) har läst detta inlägg två gånger nu, men man slutar verkligen aldrig förvånas över er! verligen "roligt, roligt, roligt"!

<3

2009-08-19 @ 01:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0