3/12/2009

Det var en trevlig dag minsann =)

Kl 07 på morgonen kom Coffe och hämtade upp oss och det bar iväg mot Ullared, vilket "psycho"-ställe. Jag och Ligia sov fram och tillbaka och trivdes av att gå runt i detta jättestora, typ lagervarohus. Både Ligia och jag kom överens om att det var precis som på Tv, helt sjuukt! :D Jag fick nödvändiga grejer inköpta. Tandborste och tandkräm, duschtvål och sådant som man ska köpa där. Sen köpte jag också trevligt julpynt en mysig julslinga och massa ljus så nu när jag sätter på min ihopkomponerade julmusikslista på spotify är det verkligen trevlig julstämning på Avenyn 41. Strålande jul!

När vi kom genom porten så var mormor, Benken och hemtjänsten där och väntade på hissen. Mormor var i stan för att hjälpa till att få hem benken så nu är han tillbaka också vilket känns bra och jag erbjöd min soffa till mormor, vilket också gjorde att jag råkat dubbelboka eftersom att Ligia var här. Men sån tur att jag har en bra bästa vän som heter Mattias som hjälpte mig med det, så Ligia fick sova hos Mattias torsdag till fredag. Efter någon timme var det bästämt fika på Le pain men Mattias och Ermin vilket var trevligt.

Sen drog vi vidare till Lisebergs julmarknad vilken inte öppnade förrän 15. Där var vi i några timmar vilket verkligen var wunderbart roligt. Vi köpte fudge och kanderade mandlar och julkola i strutar som vi gick runt och snackade på. Mattias vann 2 kg toblerone och Ermin vann 2 kg.. ja eller snarare 1890 g kexchoklad ;D
Det var också massa djur där bl.a renar vilka Mattias skulle klappa och han var lite skraj och trodde att det var älg, haha.. Ligia sa att jag var som ett barn på julafton, jag njöt verkligen och det var urmysigt! Också tack för trevligt sällskap.

Sen hade jag bestämt med mormor att vi skulle dricka glögg uppe hos Margit och Benken halv åtta vilket ökade på julstämningen ytterligare, en timma senare när hemtjänsten varit där och lagt Benken så gick Margit, mormor och jag på Park och käkade, vilket var väldigt trevligt. Då hade jag tid att tänka igenom dagen och kände verkligen att julstämningen börjar komma och att vi hade haft en jätterolig dag.

Efter middagen kom Ligia och Mattias och plockade upp mig och vi åkte till Näset, trevligt trevligt. Sen var vi trötta på att kuta runt i skogen ;) så vi åkte till café Tintin på Engelbrektsgatan och fikade till halv 2 och då började vi bli trötta!!! Det hade varit en lång dag!

Tycker starkt om att ha roliga saker att göra.
xoxo



Kommentarer
Postat av: Jäniför

jag vill också åka och se ullared-spektaklet!! xD

2009-12-05 @ 17:49:22
URL: http://sporroong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0