Vilket stressmoment

Jag höll på missa tåget till Sthlm.. Vi tog taxi från Avenyn kl kvart över sex vilket var en perfekt tid då jag skulle släppa av "min apa" (Mattias) vid kungsportsplatsen och sen åka till centralen och ta mitt tåg som gick kl 18.42. 

Men det var såå sjukt mycket kö att vi satt fast i trafiken i typ 15 minuter vilket gjorde att jag var tvungen att betala fucking 220 kr till den där jävla taxichaffören som fan inte var värd nått efter den resan.. Mitt enda val var att hoppa av långt innan vi var framme och springa med all min packning igenom hela nordstan på fem minuter.. vilket jag inte hann.. Jag var på centralen när kl var 18.42 men så visade det sig att tåget var försenat till 18.50, ohh gud vilken lättnad! Då tänkte jag att jag har såå sjukt mycket tur och fy fan vad livet är underbart! :D

Nu sitter jag på x2000 på väg "hem".. nöjda? xD

Mattias och jag tog en avskedsfika på Espresso house på NK. Mattias satt i samma fotölj som Jäniför satt i när vi avskedsfikade sista gången som hon var i Göteborg och jag satt i samma. Det kändes konstigt att ta farväl från Mattias på det sättet även om det inte är många dagar kvar tills vi ses igen så känns det som en längre tid. 

Dagens konstaterande är att det "är inte många dagar tills allting händer" eller hur Mattefnatte? ;)

Det är inte många dagar till "vi" ska julfika.
Det är inte många dagar till Ulriksdals Wärdshus.
Det är inte många dagar till Julafton.
Det är inte många dagar till inbjudningarna ska skickas ut.
Det är inte många dagar till Mattias kommer till Sthlm.
Det är inte många dagar till Adam kommer till Sthlm.
Det är inte många dagar till nyår.
Det är inte många dagar till the "farewell get together".
Det är inte många dagar till den 9 jan då Jäniför och jag åker till Santa Barbara!



  

Kommentarer
Postat av: S

Sååååå nöjd! :D

2009-12-23 @ 00:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0