Evas Paley 14.00-16.00

Idag är jag ledig, sååå jävla skönt!

I förrgår så slutade jag sent och gick och mötte Coffe och Ligia på Café Tintin, sen gick vi hem till oss och gjorde pannkakor och pratade om livet. Ligia hällde i Pannkakssmeten medans jag vände de i luften, det var rena cirkusen på Avenyn 41 ;).

I tisdags blev jag inkluderad under service på sjömagget på ett helt annat sätt än det har varit förut!
Olof och Brasta bestämde sig för att ha hollandaisdax med mig.. jag skulle lära mig slå en riktig hollandais på en riktig en stjärnkrog med riktiga kunskaper om fisk och skaldjur som drivs av självaste Leif Mannerström.. låter jag nöjd eller!? ;)

I alla fall.. jag fick en liten kastrull med äggulor och en liten visp, medans Brasta hade en stor kastrull och en stor visp och så gjorde jag precis som han sa medans han berättade varför.. det känndes grymt! :)

sitter själv på Paley för Ligia jobbar kväll. Ikväll är det åkets kock och middagen och efterfesten ska hållas på Park Elite där Lisha praktiserar.. så vi håller tummarna för att hon får lägga några tallrikar ikväll.

Leif Mannerström ska hålla tack talet och min handledare, Olle ska självklart vara där och supa till.. Ligia och jag kom på försent att vi också ville komma på Åretskock efterfest annars hade vi kunnat prata med Johan (lishas handledare) om biljetter förra veckan, men vi kom på, i tisdags typ att vi ville gå..

"Hej Caroline, I love the pictures of you in the furry hat, very elegant."
vad ere frågan om? ;P

Alla heter Glenn i Göteborg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0