Dingle-Stockholm

Totte och jag hade precis klivigt av ett tåg från Dingle på 4 timmars restid och konkade våra väskor i rulltrappan från perrongen till Klarabergsviadukten. Vi gick ut och till höger på insidan av glasrutorna utanför pressbyrån stod det med stor text och flera ruktiker: Michael Jackson, död! Det formulerades på olika sätt men jag var ändå tvungen att läsa det flera gånger för att förstå. Utan att det gick att kontrollera sa jag VA? och Totte? Michael Jackson är död! han dog tydligen idag!? Jag kände mig aningen förvirrad. 

Michael Jackson föddes den 29 augusti 1958 i Gary, Indiana.

1963 stod han för första gången på scen tillsammans med sina äldre bröder i Jackson Five.

Jacksons album "Thriller" som kom 1982 är världens mest sålda album.
Michael Jackson blev 50 år och dog den 26/6-09.

Han kommer att förbli mycket känd även efter hans död.

Mamma och urban hämtade oss uppe vid Klarabergsviadukten i den nya S 60an

"som mellanmjölk, förstår du!?" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0