Tapptapptapp Dizzie

Efter en underbart trevlig halloween är jag grymt lycklig. Vi var på variety show på Jordans (min kusin) gamla High school! Det var roligt, de flesta var oseriösa och andra var talanglösa och några gjore bort sig! Sjukt kul att se.. typ som på film!

Detta var på halloween night så innan dess hade Totte och jag klätt ut oss för att skrämma "the trick or treaters".
Och om vi var läskiga, Totte hade en vit hockeymask och en lång svart typ screamförklädnad.. han hade också spexat med sprayblod. Jag, var som Rick sa, var " Elvira the witch". Hade mina tajta jeans som jag fick i födelsedags present och en svart tröja sen var det smikningen som jag försökte satsa på. Jag hade långa lila lösögonfransar som matchade min lilla häxhatt. Blekvit i ansiktet med vampyrhörntänder och svarta läppar. Ögonen var sminkade vita upp till ögonbrynen och sen två olika färger mörklila och svart. Vi hade också köpt en stor spindel med flexibla ben så vi virade honom runt min överkropp. Får ju inte glömma heller att jag hade peruk. Kan ni tänka er mig i långt svart hår?

Dagen innnan, fredagen, så var vi i en corn maze. Det var roligt vill jag lova.. och snacka om halloween.

Det var som ett majsfält som de gjort labyrint i, det kostade 6 dollar att gå igenom. Först stog det en spåtant och berättade lite spökhistorier för oss i mörkret medan vi väntade på vår tur att får gå igenom. I the corn maze var  det några olika stationer och vi hade uppgifter som att samla på oss några saker. Huvuduppgiften för de som var in the corn maze var att skrämma de som gick igenom, Jag kan bara säga att de hade riktigt coola kostymer och när ett barn förklätt till lik går tvärs över stigen några meter framför en så kan man inte låta bli att skrika lite. Och när vi kommit igenom hela så satt där en läskig gubbe med skellethand och grejer och ville ha de sakerna som vi samlat ihop. Amy gick rakt ut och var typ lycklig för att det var över och då hoppar motorsågsmasakern fram, Amy blev så rädd att hon sprang rakt in igen, haha. Jag skrattade verkligen åt henne, men sen när jag skulle gå tänkte jag att jag springer ifrån honom bara men han jagade mig över en tom jättestor gräsmatta. Jag satte hjärtat i halsgropen. Det var verkligen värt det! :D

Efter the corn maze så åkte vi för att köpa mat till djuren och hittade halloween kostymer till de med. Dizzie var "the devil" och Stinky Pinky var "the dead angel" eller som Amy sa "the fallen angel". Han hade fått att par fluffiga änglavingar som var klockrena, men hans balans blev sämst så han bara la sig ned på golvet, "like a fallen/dead angel" hihi

                                     XOXO
                                        This is Halloween


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0