Återspegla 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Att jag gjorde! Jag praktiserade i Göteborg med Ligia. Jag åkte till Marocko med familjen. Jag tog studenten med en helt sjukt rolig klass. Jag campade i smögen med "Sige" och Saffipoff. Jag var i Grekland med Jäniför, Malin och många fler. Jag flyttade till Göteborg. Blickade över Avenyn från min balkong. Jag åkte till USA med min lillebror och jag tog mod till mig och ringde min far.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Nyårslöften är för färskingar och är ändå inget som följs.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej.. skönt det!

5. Vilka länder besökte du?
Marocko, Grekland, USA

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?

nej, inte som jag kommer på nu, 2009 har varit ett bra år.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Skivan den 6 maj, studenten den 5 Juni och flyttade till Göteborg den 4 september.

8. Vad var din största framgång 2009?

Att jag prövade mina vingar och flyttade hemmifrån och testade på en ny stad och kollade mina kompetenser på Göteborgs universitet.

9. Största misstaget?
Har nog inte begått jättestora misstag men jag har satt igång en dålig vana att skicka avslöjande sms när jag är kastrullig till människor som jag gillar. Sen tror jag inte att jag ser de andra "misstagen" som misstag utan snarare en lärdom eller en upplevelse, jobbig eller trevlig.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nej.. lite snuvig kanske.

11. Bästa köpet?

Det är nog en guldig partytröja jag köpte på hm och resan till grekland. Och såklart alla chailatte som jag köpt det senaste året.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor och fickpengar till resor, Grekland och USA och i och med att jag flyttade till Göteborg ganska mycket mat.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag fick resultatet av min första tenta. När jag fick reda på att Benjamin var hemma. Mina 10 veckors praktik i Göteborg gjorde mig glad och när Jäniför, Tove och Sofia kom och överraskade mig i Göteborg.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Brandy- Right here, When Love Takes Over, Chew lips-Salt air, Agnes- release me, Fragma- Tocas miracle.. Håkan Hellström! Prince- Purple rain, Enya- May it be.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Mycket gladare.. antagligen på grund av flytet jag har haft det här året, NICE!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Dragit med mig Jäniför till Göteborg. Jag kanske borde ha jobbat under hösten men jag pallade inte och det var skönt att slippa. fast det är ju saker som jag inte gjorde alls.. aja..

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft mindre ångest för hur hösten skulle bli och för hur nästa år kommer bli.

18. Hur tillbringade du julen?
Med min vanliga familj, mormor och morfar, Helen och Pösa, Mamma, Urban och Totte sen var min bonus syster Carro med på julafton i år, treligt!

19. Blev du kär i år?
Det kan man nog inte säga

20. Favoritprogram på TV?
Jordan rättsläkare

21. Bästa boken du läste i år?
Oskar Engdahl, Bengt Larsson- Sociologiska perspektiv, vilket säger en hel del om min vana att läsa böcker..

22. Största musikaliska upptäckten?

Enya!

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Pengar till Californien, Jeans med hög midja och trevligt sällskap.. var inte hemma på min födelsedag utan då hade vi värsta brakar festen på Avenyn vilket var en toppenpresent.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Inte som jag kan komma på nu..

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Det var coktailparty på Avenyn 41, alla som kom hade fått varsitt uppdrag att ta med sig ingredienser och en flaska alkohol och så blandade vi drinkar hela kvällen tills det var dax att gå till Park Lane där vi blev nekade på grund av att vi var för högljudda och fulla så vi gick ner för Avenyn och då började värsta slagsmålet och sen gick vi till trägårn de sista timmarna av natten.. Jäniför kastrulla som fan och Tove, Sofia och Jäniför hamnade på Berså istället för trägårn. Roligt var det!

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inte som jag kan komma på, 2009 har fan varit toppen.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Oj.. i våras var det topnotch och klassiskt, i sommras var det typ avslappnad safari-chic och hösten var mycket svart, klassiskt och enkelt men stilrent och ej att förglömma min lila velourdress vilket säger sig självt.

29. Vad fick dig att må bra?
Att ta hand om mig själv och göra det jag känner för och har lust till, livet blir så tråkigt annars ;)

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Finns ju typ inga kändishunkar..

31. Vem saknade du?
Johan och min lillebror..

och alla hemma i Näsbypark.. Tove, Jäniför, Sofia, Malin osv. också människor från min gamla klass..

32. De bästa nya människorna du träffade?
Adam och Mattias, Alejandro, Pyro, Sandy, Ryssen. Jenny och Julia i Grekland. Laila, Katrin och Emma på kursen på GU. Johan, Peter och Kalle.. Olle, Olof och Brasta under mina praktikveckor i våras.


2009 var bra!
Över och ut..
slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0