Första dagen i Santa Barbara

Första dagen började bra..  jag skrattade åt Jäniför när hon vaknade kl åtta ganska jetlaggad och skulle stappla iväg och kissa och nästan ramlade in i väggen.. hihi

Sen låg vi och pratade i någon timme och kom fram till att vi borde börja röra på oss. Vi gick ner mot vattnet och längt ute på piren käkade vi frukost på Café Moby Dick. Färskpressad apelsin juice och french toast med smör och sirap medans Jäniför tog american panncakes.. mmmmums! Sen gick vi till skolområdet vilket tog längre tid än vad vi trodde och vi kom fram till att Santa Barbara är stort.

Kändes konstigt att befinna sig på en skola som var helt tom men man kan ändå tänka sig hur det ser ut när det är igång med studenter och lektioner osv. spännande minsann vill jag lova.

Sen gick vi tillbaka mot vårt skabbiga hostlerum och skypeade med Sofia och Mattias! Jag skypeade också med mamma och jag kom fram till att jag inte har någon inbyggt mick i min dator så det ska jag införskaffa minsann :)

Kl två kom Elin och Pernilla och hämtade oss.. det var trevligt att äntligen få träffa dessa människor! :) Vi åkte till Montecito för att kolla på ett boende som de hade kollat ut, vilket är jättefint!..

Det slutade med att vi fick en rundvandring av han som bodde där och efter det bestämde vi oss för att diskutera possitivt och negativt med boendet över en Starbucks fika bara vi fyra, så så blev det minsann! Det negativa är att det är lite dyrt och att det inte ligger mitt i Santa Barbara men sen finns det så sjukt mycket på den possitiva sidan. Vatten, el, internet, tvätt, sopor osv. ingår i priset.. det ligger uppe på en mindre kulle så vi har jättefin utsikt.. Vi har egen grill och uteplats.. Fint kök och tillgång till pool och utomhus hot tub. Det är ett litet hus med fin planlösning och en stor garderob var.. Det slutade med att vi tillslut bestämde oss för att flytta hit :D

Nu sitter jag här i soffan och skriver medans Jäniför duschar och Elin och Pernilla har redan lagt sig.. Det är ett jättetrvligt litet hus "with wounderful suroundings".. I could get use  to this! ;)

Dax att plugga och sen sova för imorgon är en stor dag. Nämligen Elin, Jäniför och Pernilla ska registrera sig på skolan så vi ska vara där kl halv nio, jag tänkte att jag samtidigt kunde kila till counseling office och passa på att fixa mina egna studieplaner.

Varje dag är en ny.. xoxo

Kommentarer
Postat av: Anonym

Försök ta en bild o lägg upp på huset så man kan få sig en uppfattning :)

2010-01-11 @ 13:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0