LAX

Nu är vi äntligen hemma i the dome igen efter att ha tillbringat två stormiga men trvliga dagar i LA. Syftet med trippen till LA var att vi skulle hitta en bil så vi åkte följde med Domenico tidigt i onsdagsmorgon och letade hos olika försäljare hela dagen och fram emot 12 så blåste det upp och blev storm.. jag konstaterade idag på vägen hem från LA att "jag är ju faktiskt torr nu" ;)

Vi hittade ingen bil den dagen! Men Domenico var verkligen bäst och ville hjälpa oss med att få det gjort.. Vi var hemma i hans hus och kollade bilar på craigslist medans han träffade några vänner sen när han kom tillbaka sa han att han hade "great news". Hans vän (en chippchoppare) jättetrevlig, väldigt liten, underbar dam vid namn Lily hade en bil som hon ville sälja för 3500$ vilket var grymt för vår del. Det visade sig vara en gammal mercedes från 86 så det är en riktigt fin gammal pärla som vi fått tag på för en liten summa. Ganska nybytta däck och ombyggd motor så den går som smort.. nu är det bara körkortet kvar.. som Ellins skulle sagt "en liten pettitess"



Nu har Filippo precis kommit över och vi sitter och chillar i vårt vardagsrum.. det är så mysigt! :)

Imorgon ska vi till skolan och jag ska på group counceling imorgon så det är lite nervöst men sen är jag ledig tills skolan börjar och jag hoppas på utgång på krogen imorgon också! ;)

Love life in Santa Barbara
xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0