Grand Canyon-The roadtrip

Jag har varit med om sjukt häftiga grejer, bland annat Grand Canyon och vår rooliga med tuffa roadtrip (Jen, Mattias och jag).

 

Jen sager att det är nog det mäktigaste hon någonsin varit med om. Och jag kan garanterat intyga att det var mäktigt.

 

Vi började med att försöka ta oss ur LA vilken var en pers, haha, men tillslut så var vi på väg mot Barstow vilken är en av de kända städerna längst Route 66. Därifrån tog vi Route 66 från och till vilket var sjukt coolt. Nu är det ju jag som har körkort så jag har faktiskt kört på “the mother road”. Det är jättecoolt ju, snacka o matt man känner sig lite mallig xD

 

Efter en lång bilkörning kommer vi till Williams vilket är ytterligare en stad, den låg i närheten av Grand Canyon och där var Mattias skraj för stan var definitift inte vårt övernattningsställe.. Det var bara fullt med bikers och riktiga wild hogs.. precis som på film och som man hört att det kan vara.. wow! Sen bestämde vi oss för att köra nästan hela vägen till Grand Canyon och sova middag några timmar där, för det  är ju en national park. Stjärnhimlen var helt sjuk! Jag har aldrig sett något liknande och det går typ inte att jämföra med något annat, Jen såg ett stjärnfall och var sjukt nöjd över det!

 

Sen var det dax för soluppgång i Grand Canyon.. vi hade inte kommt rätt och soluppgangen började knappa in på oss.. men så bara dök hela  Grand Canyon up framför våra snokar och snacka om att vi blev häpna. Vilket grymt första intryck! Vi utforskade Grand Canyon grundligt och sen åkte vi vidare till LAS VEGAS! Wooohooo! Det var nice att komma tillbaka..

 

Men bilder säger mer än ord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0